BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
ahlan wasahlan''''''''''''

Ahad, 8 Januari 2012

KEMANA ARAH KITA??DEMAM KOREA??

Assalamualaikum w.b.t/لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl


Alhamdulillah..syukur ke hadrat ALLAH S.W.T kerana dengan izinya dapat juga saya mencoret sedikit di alam maya sya ini..dan tidak lupa juga selawat dan salam saya tujukan ke NABI kita iaitu Nabi MUHAMMAD S.A.W,keluarga serta para sahabat-sahabat Nabi yang telah mati syahid demi memperjuangkan agama suci kita ini...Apa khbar semua sahabatku??hari ini sya ingin membawa sedikit pengisian bukan sahaja untuk kalian semua tetapi peringatan juga untuk diri saya sendiri yang lemah ini...semoga apa yang saya kongsikan pada hari ini mampu memberi manfaat kepada kalian semua..Insya-ALLAH...maaf sekiranya ada yang terasa ok...








FENOMENA HERO DAN HEROIN KOREA MENGHANTUI REMAJA MALAYSIA KETIKA INI.BERASNYA ARUS GELOMBANG K-POP SEHINGGA NEGARA KITA TERPANGGIL UNTUK MENGUNDANG  ARTIS  DARI NEGARA KOREA MENGADAKAN  KONSERT MEREKA.KEGILAAN REMAJA PADA KECANTIKAN HEROIN KOREA BERSAMA KASUT BUT YANG DIPAKAI  MEREKA MEMBUATAKAN TERPEKIKNYA SESIAPA YANG MELIHAT.KETAMPANAN HERO YANG TINGGI LAMPAI BERWAJAH COMEL BERJAYA MENGUGGAT HAT-HATI WANITA TEMPATAN




               Ditambah pula jalan cerita drama korea yang mempunyai taring tersendiri.entah berapa ramai menggugurkan air mata ketika menyaksikan terpisahnya hero dan heroin.diselit pula dengan lawak spontan serta kombinasi watak manja dan kasar oleh heroin.disambut baik pula oleh maskulin idaman semua wanita.
Nama-nama seperti Goo Jun Pyo.Jeon Jin Ho,Lee Min Hood an ramai lagi menjadi bualan anak muda kita.malah dalam sedar atau tidak ia juga meragut jiwa-jiwa yang selama ini berpegang teguh dengan kehidupan Islamik mereka.Walaupun bertudung litup sekalipun tidak terlepas daripada tergugat dengan pasangan penangan aura dunia “kollywood”..

               Kegilaan ini jika dilihat secara majoritinya lebih diminati golongan wanita.Walaupun terdapat juga lelaki yang jelas kejantanannya turut mengusap air mata dengan tisu di hadapan komputer,namun  kegilaan itu lebih jelas di sisi wanita.malah ada sebahagian wanita yang memuja meraka dengan memenuhkan semua  gambar artis korea mereka di muka depan Facebook dan Twitter sehinggalah yang ditampal di dinding bilik rumah.
Ada segelintir wanita apabila ditanya mengapa mereka sukakan drama korea.lalu dijawab,”kami teruja dengan ketampanan hero mereka!”Bila ditanya pula,bukankah wanita perlu menundukkan pandangan apabila melihat lelaki yang tampan?jawapan yand diterima ialah.”Kami wanita tiada masalah bila melihat lelaki,berbanding lelaki yang diwajibkan menundukkan pandangan kerana mereka lebih terdedah kepada godaan bila melihat wanita”.

      



               
              Benarkah kenyataan demikian?adakah benar ia bertepatan dengan agama.mari kita koreksi semula dari sumber agama.Memang benar ayat suruhan untuk menundukkan pandangan itu diturunkan untuk lelaki pada surah an-Nur ayat ke 30.Namun jangan kita terlupa akan sambungan ayat berikutnya yang mana ALLAH menyuruh agar wanita juga perlu menundukkan pandangan mereka.
Ini jelas terbukti bahawa tidak dibezakan antara lelaki dan wanita.dalam surah an-Nur ayat ke 31 yang bermaksud.”Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram).dan memelihara kehormatan mereka.

            Ayat yang telah diberitakan kepada kita ini telah menyangkal dakwaan kononnya ‘wanita tidak mengapa.tetapi lelaki  tidak  boleh’.sudah semestinya dakwaan bahawa  ‘wanita  tidak tergoda jika melihat lelaki’ juga sama sekali tertolak.Secara tidak langsung Al-Quran menjawab kepada kita tanpa membezakan gender dengan suatu keputusan bahawa “lelaki dan wanita mampu tergoda jika tidak menjaga pandangan mereka.
Sejarah lalu mungkin boleh menguatkan dakwaan ini.Terlupakah kita kisah Nabi Yusuf a.s. bersama wanita yang mengodanya?Ketika Nabi yusuf a.s. melihat wanita tersebut yang sangat rupawan,lalu beliau langsung  tidak terpengaruh untuk terus melayang perasaan melihat wanita tersebut.bahkan hatinya mula melupakan wanita tersebut.

             Berbeza pula kepada wanita yang menggoda Nabi Yusuf  a.s. wanita itu melihat Nabi Yusuf a.sa dengan penuh perhatian.Ketampanan Nabi Yusuf a.s. memukau kelopak mata daripada terus berkelip.Akhirnya ,dengan pandangan seorang wanita munculnya keinginan syahwat yang meledakkan nafsu sehingga terkoyak belakang baju Nabi Yusuf a.s.

           Bukankah ini terbukti wanita juga mampu tergoda dengan kuasa mata?tidak dinafikan memang benar mata lelaki itu lebih pantas impulsnya.namun,unutk menafikan wanita tidak tergugat dengan sekali pandang belum tentu jaminannya.Artikel ini bukanlah menggesa semua wanita secara terus menukar “wallpaper” dan profil di facebook dan Twitter dengan gambar pokok atau batu semata-mata.Bukan juga mengharamkan kita semua daripada terus meminati artis korea pujaan kita.Tetapi ia sekadar renungan bahawa mata itu satu energy pembawa gelora.Tanpa membezakan sebarang jantina.

KESIMPULAANNYA

Ayuh bersama meminati ibu dan ayah kita.Merekalah sebebnrnya hero dan heroin kita sepanjang zaman.Kisah drama kehidupan mereka memelihara kita lebih hebat dalam menggugurkan air mata.Tanpa perlu berhadapan dangan komputer,wajah  “box office” mereka sahaja sudah mampu membasahi pipi kita.


waaullahualam....


0 ulasan: